Welkom Gast. Inloggen or Registreren

Startersforum

Posted by on november 6, 2012 2 Comments

Met 2 personen een zaak beginnen?

Kan je met 2 personen een zelfstandige activiteit starten? Hoe doe je dat als je met 2 iets wil opstarten? Dank je voor het antwoord.  

Posted by on november 5, 2012 1 Comments

Hoe weet ik wat ik ga verdienen?

Ik wil graag starten in bijberoep als therapeut. Ik zou drie uur per week werken aan 40 euro per uur en ongeveer 45 weken per jaar. Een inkomen van ongeveer 5400 euro. Nu wou ik graag weten of ik in een hogere belastingschijf kan vallen en daardoor meer belastingen zou moeten betalen. Worden deze inkomsten […]

Posted by on november 4, 2012 1 Comments

Aftrekken van beroepskosten

Ik zit met een vraag en mijn situatie is niet zo courant, maar laat me eerst bedanken voor al de interessante informatie op deze website. Great job! Ik ben sinds een maand ingeschreven als werkzoekende bij de VDAB, maar ik ben ook nog ingeschreven als student (enkel voor mijn thesis). Ik heb ongeveer 10 dagen […]

Posted by on november 3, 2012 2 Comments

Factureren in dollars?

Beste, is het mogelijk om te factureren in USD (voor Amerikaanse klant)? Wat met de BTW, moet deze ook aangerekend worden?  

Posted by on november 3, 2012 3 Comments

Kosten voor oprichting van de zaak?

Ik heb vernomen dat je al kosten kunt maken voor je bent begonnen met een eigen zaak. Hoeveel tijd mag er zitten tussen een factuur en de daadwerkelijke dag dat je een BTW nummer hebt? Ik wil graag in januarie beginnen met mijn vennootschap maar ik moet momenteel kosten doen om het allemaal opgestart te […]

Posted by on november 2, 2012 1 Comments

Meegaan met een zelfstandige om te leren

Ik zou graag met een zelfstandige meegaan voor het aanleren van het reinigen van daken en het verven hiervan. De bedoeling is om dit op termijn zelf als zelfstandige te gaan doen. Momenteel werk ik nog in loondienst. Ik zou graag met alles in orde zijn maar natuurlijk in het begin om dit vak aan […]

Posted by on november 1, 2012 1 Comments

Kan ik de betaling aan een particulier aftrekken?

Vooreerst: super interessant waarvoor dank! Mijn vraag is de volgende: Ik ben van plan om als zelfstandige te starten en daarbij een computer te laten samenstellen door iemand die ik ken en computerdeskundige is. Die persoon (laten we hem Jan noemen) is nog student en heeft geen ondernemingsnummer. Jan zou de onderdelen voor mijn PC […]

Posted by on november 1, 2012 1 Comments

Zelfstandige of werknemer?

Ik werk als bediende en verdien netto 2500 euro per maand. Ik overweeg om met een eenmanszaak te starten en te werken als consultant in het bedrijf waar ik nu werk. Is dit voordeliger? Ik zou ook van thuis uit kunnen werken.

Posted by on oktober 31, 2012 1 Comments

Managementvennootschap oprichten?

Ik overweeg om als zelfstandig expert aan de slag te gaan. Er wordt vooropgesteld dat ik ongeveer 8 expertises per week zou hebben aan een tarief van +/- 450 euro ex btw per expertise. Is het hier aangewezen om een managementsvennootschap op te richten of raad u een bvba aan?

Posted by on oktober 30, 2012 1 Comments

marktonderzoek freelance veiligheidsdeskundigen

Ik ben plannen aan het maken om als freelancer binnen projecten in de farmaceutische en chemische industrie tewerk geteld te worden als veiligheidsdeskundige. Hoewel dat redelijk gebruikelijk is, ben ik toch een beetje terughoudend gezien mijn weinige ervaring met zelfstandig werken. Daarom vroeg ik mij of er ergens eventueel cijfers of marktonderzoeken beschikbaar zijn van […]