Welkom Gast. Inloggen or Registreren

Startersforum

Posted by on oktober 5, 2012 2 Comments

Krijg je als zelfstandige kindergeld?

Ik krijg nu kindergeld en heb mijn kindje ten laste. Zou ik mijn zoontje niet beter laten erkennen door mijn man zodat hij ten laste is van mijn man ipv mij? Want ik krijg als ik als zelfstandige begin toch geen kindergeld ofwel?

Posted by on oktober 5, 2012 2 Comments

Eenmanszaak of vennootschap bij 3000-4000 euro-maand

Ik ben zelfstandige thuisverpleegster en heb nu een eenmanszaak, ik verdien tussen 3000 en 4000 euro bruto per maand, zou het niet voordeliger zijn om een vennootschap op te starten? Of maakt het niet uit?

Posted by on oktober 3, 2012 1 Comments

Hoeveel is 200 euro per dag netto?

Ik zou graag zelfstandige worden als tuinaanemer. In het begin zou ik vooral per uur in onderaaneming willen werken, hoeveel zou ik netto per maand overhouden als ik 200 euro per dag verdien?  

Posted by on oktober 1, 2012 1 Comments

Hoeveel hou je over van een zelfstandige nevenactiviteit?

Ik werk voltijds in loondienst en denk eraan om op zelfstandige basis een nevenacticviteit uit te voeren. Ik schat dat die ongeveer 4500 euro per jaar opbrengt. Is dit “de moeite” of blijft hiet te weinig van over? Kan dit als ZIB of beter als gewone zelfstandige?    

Posted by on december 27, 0201 1 Comments

Eénmanszaak via afgeleide sociale rechten.

Na veel beraad met onze boekhouder hebben we gekozen om een éémanszaak op te starten ipv een vennootschap. We proberen via het ondernemingsloket en de belastingsdienst antwoord te krijgen op onze vraag,maar blijkbaar weet niemand het echte juiste antwoord.Misschien kan ik hier wat hulp krijgen. Ik richt een éémanszaak op via artikel 37.Dus via de […]