Welkom Gast. Inloggen or Registreren

Startersforum

Posted by on oktober 30, 2012 1 Comments

Deelnemen aan beurzen

Ik had graag meer informatie, wat ik juist nodig heb om op beurzen te staan? alvast bedankt voor de info

Posted by on oktober 30, 2012 1 Comments

Vraagje berekening dagvergoeding

Ik heb een vraagje in verband met het berekenen van dagvergoeding. Bestaat er een manier om gemakkelijk het bruto loon voor bediende om te zetten naar een dagvergoeding (zelfstandigen)? Bv 3000 euro bruto/maand voor een bediende betekent een dagvergoeding van …euro.

Posted by on oktober 29, 2012 1 Comments

De moeite om BVBA op te richten?

Hallo, ik zou als zelfstandig consulent ongeveer 9.000 euro per maand kunnen factureren. Nauwelijks kosten (behalve benzine: 600 km/maand ongeveer). De moeite om BVBA op te richten? Alvast bedankt voor het antwoord.

Posted by on oktober 29, 2012 1 Comments

45 euro per uur bruto is hoeveel netto?

Ik werk in loondienst en wil als energie therapeut starten, met ongeveer 8 uur per week aan 45 euro, zou u me kunnen zeggen hoeveel ik netto verhoud per maand indien ik mij inschrijf als zelfstandig bijberoep? Grote dank voor uw hulp.  

Posted by on oktober 28, 2012 1 Comments

Diploma secundair onderwijs voor bedrijfsbeheer?

Ik heb vandaag reeds veel bijgeleerd van de gelezen berichten en antwoorden. Toch zit ik nog met een vraag. Moet ik nog een getuigschrift hebben van bedrijfsbeheer als mijn diploma secundair onderwijs dateert van voor 2000? Alvast bedankt voor het antwoord.

Posted by on oktober 28, 2012 2 Comments

Werken met verlies?

Kan je als zelfstandige in bijberoep werken met verlies? Ik ben van plan om eerst in bijberoep te starten…maar wat als mijn omzet in aanvangsfase niet voldoende is om de gemaakte kosten te dekken tov de fiscus?

Posted by on oktober 27, 2012 2 Comments

Reclame (adverteren) via Google

Ik ben klaar om met mijn zelfstandig bijberoep van start te gaan. Dat gebeurt als mijn website klaar is (offerte website werd aangevraagd). Ik zou dan reclame via Google willen maken om mijn website/zaak te promoten. Ook omdat de mensen uit mijn netwerk allemaal actief zijn op het internet. Daarom heb ik rondgekeken wat het kost om […]

Posted by on oktober 26, 2012 2 Comments

Sociale lasten bijberoep

Mijn vrouw wil starten als zelfstandige in bijberoep. Nu blijkt dat ze hiervoor 75 euro sociale bijdrage moet betalen en dat ze op de winst tussen de 40 en 50% belastingen betaalt. Komen er hier nog afhoudingen bovenop of klopt dit kostenplaatje ongeveer? Alvast bedankt.

Posted by on oktober 25, 2012 1 Comments

Wat houdt een boekhouding precies in?

Graag had ik geweten of ik mijn kosten uitsluitend met facturen moet aantonen of dat kastickets ook gelden als bewijs? Graag had ik ook geweten wat een boekhouding juist inhoudt? Is dat enkel een overzicht van de inkomsten en uitgaven aan de hand van mijn facturen en bankrekeninguittreksels? Of moeten er nog andere zaken bijgehouden […]

Posted by on oktober 25, 2012 1 Comments

Grenzen van occasionele service/dienst?

Samen met enkele vrienden/kennissen wensen we enkele website’s te bezitten. Elk om zijn eigen redenen. (de ene is bezig met ontwikkelingen in vrije tijd, de andere wil er website opzetten van zijn vereniging …) Aangezien er een paar ‘meer’ eisen hebben aan wat aangeboden word qua configuratie, en er elkaar ‘support’ gegeven kan worden, zouden […]