Welkom Gast. Inloggen or Registreren

Startersforum

Posted by on oktober 14, 2012 2 Comments

Omzet management vennootschap?

Ik zou aandeelhouder willen worden in een bestaande bvba dmv een management vennootschap. Hiervoor zou de nieuw op te richten bvba een lening aangaan met een maandelijkse aflossing van 1100 euro. Hoeveel omzet moet ik draaien om mezelf 2000 euro netto te kunnen uitkeren, wetende dat ik maandelijks een 1500 euro kosten ga hebben (auto, […]

Posted by on oktober 14, 2012 3 Comments

Heeft een therapeut een BTW-nummer nodig?

Ik heb een vraag waar ik nog nergens een sluitend antwoord heb op gekregen. Ik volg een psychotherapeutische 4-jarige opleiding. Ik ben nu aan het 3de jaar begonnen en wens al als zelfstandige in bijberoep te starten. Een ondernemingsnummer heb ik al aangevraagd maar heb ik ook een BTW-nummer nodig? Ik had een BTW-nummer aangevraagd […]

Posted by on oktober 13, 2012 1 Comments

Dakwerker worden

Ik wil graag zelfstandige worden als dakwerker maar heb totaal geen idee hoe ik daar aan moet beginnen. Wie kan mij helpen?

Posted by on oktober 13, 2012 1 Comments

Hoe kun je slotenmaker worden?

Ik zou graag slotenmaker worden. Mijn vraag is of ik hier een speciale opleiding moet voor volgen of een examen afleggen. Ik heb negen jaar ervaring daar ik slotenmaker ben geweest bij een firma. En welke stappen ik hiervoor moet ondernemen.

Posted by on oktober 12, 2012 3 Comments

Hoeveel is 2100 euro netto?

Ik had graag geweten hoeveel mijn nettoloon is. Ik kan maandelijks rond de 2100 bruto verdienen als beginnend restauratie-interieurarchitecte. Ik vroeg me af hoe ik kan berekenen hoeveel ik écht verdien na RSZ-bijdragen en belastingen.

Posted by on oktober 11, 2012 1 Comments

Vrijstelling btw-aangifte

Tot welk inkomen word je als eenmanszaak vrijgesteld van btw-aangifte?

Posted by on oktober 9, 2012 2 Comments

BTW opvoedingsconsulent

Ik overweeg om als zelfstandig opvoedingsconsulent te starten. Ik ben niet aangesloten bij het Riziv en zou 45€/uur vragen. Hoe zit dat dan met btw?  

Posted by on oktober 8, 2012 1 Comments

Starten voor iemand met een zaak in Nederland

In Nederland had ik mijn eigen bedrijf (eenmanszaak), ingeschreven o.a. ook bij de Kamer van Koophandel. Ik wil, nu ik sinds begin april 2012 in België woon, hetzelfde bedrijf hier voortzetten.  Moet ik dan ook de benodigde opleiding volgen?  graag raad!

Posted by on oktober 8, 2012 3 Comments

Attest bedrijfsbeheer voor vroegere opleiding

Ik ben in 1987 afgestudeerd in secretariaat moderne talen, het middelbaar zeg maar. Heb ik dan een diploma bedrijfsbeheer nodig? Ik heb begrepen dat dit tot een bepaald jaar inbegrepen was in je studies en dat je later wel een bedrijfbeheer diploma moet halen indien je zelfstandige wil worden. Klopt dit?

Posted by on oktober 7, 2012 1 Comments

Attest van toepassing voor iemand in het onderwijs?

Ik werk in het onderwijs en ben reeds vastbenoemd. Nu zou ik ook danslessen geven op een dansschool. De directie van de dansschool stelde mij voor om zelfstandige in bijberoep te worden.  Nu vroeg ik mij af welke kosten hierbij komen kijken en welke stappen ik moet zetten. 1) naar een ondernemingsloket gaan om een ondernemingsnummer te vragen? […]