Welkom Gast. Inloggen or Registreren

Startersforum

Posted by on november 10, 2012 1 Comments

Bedrijfsbeheer via een vriend

Ik zou graag zelfstandige willen worden maar ik heb geen bedrijfsbeheer en mijn vriendin ook niet. Nu wil een vriend mij helpen met zijn bedrijfsbeheer maar hoe werkt dat dan? Moet ik samen met hem een zaak starten of hoe doe ik dat het beste?

Posted by on november 9, 2012 1 Comments

Verdiensten en kosten bijberoep?

Alvast bedankt voor de informatie hier. Ik leerde er al een heleboel uit bij, maar blijf toch met een paar vragen zitten. Ik heb een full-time job en zou daarnaast nog graag journalistiek werk verrichten. Vooral om ervaring op te doen. Het gaat dan om kleine activiteiten waardoor ik maar een beperkt zelfstandig inkomen zal […]

Posted by on november 8, 2012 2 Comments

Mag je voor 1 klant werken?

Mag je als zelfstandige enkel voor 1 klant werken? Mijn enige klant zou een bvba zijn. Alvast bedankt om te reageren

Posted by on november 8, 2012 2 Comments

Eenmanszaak als bijberoep of vennootschap?

Ik heb ook een klein vraagje. Mijn man zou graag zelfstandige in bijberoep worden maar ik ben wat in de war…Wat nemen we best als je weet dat mijn man ongeveer 1500 euro netto verdient elke maand en qua inkomsten voor zijn bijberoep zal dit in het eerste jaar waarschijnlijk niet zoveel zijn… Ik reken […]

Posted by on november 8, 2012 3 Comments

Redelijk percentage beroepsgebruik huurappartement

Recent ben ik verhuisd naar een appartement van 60m2 (+-€900/maand) in de binnenstad. Ik wil zelfstandig consultant worden. Ik heb verschillende contracten en zal daarvoor vaak van thuis uit werken (ook ontvangst van klanten, vergaderingen…). Welk percentage van mijn huurkosten kan ik verantwoorden als beroepskost? Alvast bedankt voor uw antwoord!

Posted by on november 7, 2012 6 Comments

Van de FORD beginnen als zelfstandige

Als programmeur van plc technieken ben ik al 20 jaar ervaren in het vak. Daar mijn werkgever FORD Genk stopt met zijn productie heb ik het idee opgevat om met een of 2 collega’s een bvba op te richten en onze diensten aan te bieden aan het bedrijfsmilieu, waar we nu tewerkgesteld zijn. Welke onderzoeken […]

Posted by on november 7, 2012 2 Comments

Wat moet ik doen om te kunnen starten?

Ik zou graag starten als zelfstandige, maar weet niet waar ik allemaal mee rekening moet houden en wat ik moet in orde maken om als zelfstandige te kunnen starten? Vriendelijke groet  

Posted by on november 7, 2012 2 Comments

Materieel kopen voor je start als zelfstandige?

Wat ik me afvraag is het volgende: Mag ik nu al materiaal aankopen (op factuur) als ik pas begin volgend jaar ga starten (en me dan ook pas laat registreren als zelfstandige)?  

Posted by on november 6, 2012 2 Comments

Zelfstandig werken voor je werkgever (in bijberoep)

Binnenkort ga ik een eigen firma oprichten in bijberoep (eenmanszaak). Ik zal dan ook op zelfstandige basis voor mijn werkgever opdrachten uitvoeren na mijn uren en in de weekends en dus ook aan hem factureren. Kan dat? Alvast hartelijk bedankt voor het antwoord.  

Posted by on november 6, 2012 1 Comments

Hoeveel hou ik over van 500 euro?

Ik werk momenteel voltijds en zit in de hoogste belastingschijf. Ik overweeg om een bijberoep uit te oefenen. Voor het bijberoep dat ik in gedachten heb zal ik wat gereedschap moeten aankopen voor een totaalbedrag van 4500 euro. Nu stel ik mij echter de vraag als ik hier wel iets aan over ga houden als […]