Welkom Gast. Inloggen or Registreren

Startersforum

Posted by on november 26, 2012 1 Comments

Stoppen als starter?

Waar kan ik terecht als ik het niet meer zie zitten als starter? Ik zou nog dit jaar willen stoppen met mijn zaak.

Posted by on november 25, 2012 1 Comments

Starten als fotograaf

Eerst en vooral: bedankt voor de gratis antwoorden! Simpele case: Ik ben een normale bediende, met een extra passie voor fotografie. Steeds meer mensen vragen me voor een reportage, en zijn ook bereid om daarvoor te betalen. De formule van vrijstelling spreekt me wel aan. Stel, ik doe op 12 maanden tijd 20 opdrachten van […]

Posted by on november 24, 2012 2 Comments

Starten in een tuinhuis?

Ik zou graag als zelfstandige starten en heb hiervoor al veel informatie opgevraagd. Wat ik echter nergens kan terugvinden is of ik mijn praktijk zou mogen starten in een tuinhuis. Uiteraard een modern model en goed geisoleerd zodat aan alle voorzieningen voor de klanten voldaan is. Kan dit echter en kan ik de kosten hiervan […]

Posted by on november 23, 2012 2 Comments

Nu aankopen en volgend jaar inbrengen?

Ik begin in januari als zelfstandig arts te werken. Dit jaar ben ik nog bediende. Kan ik nu al mijn aankopen qua computer, bureau materiaal en medische apparatuur reeds doen en toch vanaf 2013 beginnen inbrengen? Bedankt!

Posted by on november 23, 2012 1 Comments

Werken als freelancer voor buitenlandse opdrachtgevers?

Ik ben van plan om via een buitenlandse site freelance opdrachten in de IT-sector te gaan uitvoeren. Volgens de informatie op deze site voor freelancers, hoef ik geen eigen onderneming te hebben. Ik kan ook als particulier opdrachten aanvaarden. Daarom zou ik graag weten: 1.  Moet ik in Belgie een eigen onderneming hebben zelfs al […]

Posted by on november 22, 2012 2 Comments

Starten als zelfstandige of in een vennootschap?

Ik wil met een eigen zaak starten. Doe ik dat als zelfstandige of in een vennootschap? Mijn probleem is dat mijn ex-echtgenote buitengewoon achter mijn centen aan blijft zitten. Mijn vraag is nu, in welke vorm zijn mijn verdiensten/loon het veiligst?

Posted by on november 22, 2012 1 Comments

Bijberoep als Nederlander in België?

Ik ben wonende in Nederland en werk in België. Nu overweeg ik om een bijberoep te gaan uitoefenen, kan dit wel? Met vriendelijke groet,  

Posted by on november 22, 2012 1 Comments

Hoe kun je jouw kosten als zelfstandige berekenen?

Ik overweeg om zelfstandig Business analist te worden, maar als ik anderen hoor (klagen) begrijp ik dat zelfs onder de 500eur per dag het niet interessant is om van loondienst naar freelance over te schakelen. Als ik dit vertaal naar gemiddeld 200 dagen per jaar, dan vraag ik mij af welke kosten je hebt. Bestaan […]

Posted by on november 21, 2012 2 Comments

Eenmanszaak of vennootschap voor een diëtistenpraktijk?

Mijn partner en ik zijn beide diëtisten. We hebben beide al enkele jaren als loontrekkende gewerkt maar willen nu samen thuis een diëtistenpraktijk oprichten. Kunnen we dan best kiezen voor een eenmanszaak of een vennootschap?  

Posted by on november 20, 2012 1 Comments

Pensioen als zelfstandige in bijberoep?

Met veel interesse heb ik dit forum doorgenomen. Ik blijf met een vraag zitten. Stel dat je halftijds werkt voor een baas en halftijds als ZIB zou werken, hoeveel euro per maand moet je dan rekenen om zelf opzij te zetten voor je pensioen als zelfstandige? En heb je als ZIB een instelling waar je […]