Welkom Gast. Inloggen or Registreren

2 Antwoorden

Zelfstandig in hoofdberoep worden en opzeggen tijdens opzegperiode ?

Vraag van: 605 keer bekeken Algemeen, Financieel, Sociaal statuut

Geachte,

Ik ben 16 jaar in dienst geweest als loontrekkende en heb deze week mijn ontslag gekregen. Tot 31/01 moet ik nog werken waarna mijn opzegperiode van 18 maanden in 1 keer wordt uitbetaald.

Nu zou ik in deze opzegperiode willen starten als zelfstandige in hoofdberoep. Indien ik dit een jaar doe, en het lijkt me geen succes te worden, als ik dan stop als zelfstandige, heb ik dan nog recht op een werkloosheidsuitkering na mijn opzegperiode, welke na het stopzetten van zelfstandige nog enkele maanden loopt?

Hoogachtend

Tom

2 Antwoorden

  1. Beste antwoord


    Ricco

    Volgens mij wel.

    Maatregelen specifiek voor starters
    Startersaanmoedigingen van de federale overheid

    Behoud van recht op werkloosheidsuitkering
    Een werknemer die een zelfstandig beroep begint, maar die binnen een bepaalde termijn zijn zelfstandige activiteit om objectieve redenen terug moet stopzetten, kan zijn recht op werkloosheidsuitkeringen na de stopzetting hernemen.
    Info bij het gewestelijk werkloosheidsbureau van de RVA
    Zie ook: http://www.rva.fgov.be

    http://www.eunomia.be/nl/starter/subsidies.aspx



  2. Tom Verstappen

    Dank je Ricco voor het duidelijk antwoord.


Deze vraag beantwoorden