Welkom Gast. Inloggen or Registreren

1 Antwoorden

Wat blijft netto over van een dagvergoeding van 500?

Vraag van: 1680 keer bekeken Financieel

Ik ben helemaal nieuw op het gebied van het zelfstandigenstatuut? Ik heb altijd in loondienst gewerkt, maar overweeg nu om het zelfstandigenstatuut aan te vragen. Het is immers zo dat ik via een interim-management buro een interim job krijg aangeboden bij een derde bedrijf (interim-management buro treedt dus op als opdrachtgever voor mij met wie ik het contract sluit). Voor deze job moet ik echter een zelfstandigenstatuut aannemen. Ik liep al wat langer met dit idee rond, maar ik had me er nog niet verder in verdiept tot nu toe. Zij bieden mij een dagvergoeding aan van 500 euro. Verder zouden de reiskosten vergoed worden door het bedrijf in kwestie. Het gaat om een job van 9 maanden. Mijn vraag is nu wat er uiteindelijk overblijft als netto opbrengst?

1 Antwoorden



  1. zelfstandigen.be

    Is natuurlijk niet vanzelfsprekend daar het gaat over een job van bepaalde duur zonder te weten wat je de andere tijd van het jaar doet. En wellicht ook nog verdeeld over twee belastbare tijdperken (lees 2 verschillende jaren).

    Puur theoretisch (op basis van jouw dagvergoeding omgerekend op jaarbasis minus sociale bijdrage en belastingen en terug), moet je in jouw geval rekening houden met een netto dagvergoeding van 227 euro.


Deze vraag beantwoorden