Welkom Gast. Inloggen or Registreren

2 Antwoorden

Voorraad materiaal

Vraag van: 359 keer bekeken Zelfstandig bijberoep

beste,

Ik heb recent van mijn hobby mijn bijberoep gemaakt en ik heb dus heel wat voorraad liggen dat ik reeds vroeger heb aangekocht voor mijn hobby.

Nu zou ik dat materiaal willen gebruiken voor mijn bijberoep.

Hoe kan ik dit in de zaak inbrengen?

Van de meeste spullen heb ik nog wel een kasticket.

2 Antwoorden

  1. Beste antwoord


    Vincent De Backer - Erkend Boekhouder

    Dag Nijn,

    Je kan een intern stuk aan jezelf opmaken waarbij je de prijs waardeert aan marktwaarde.
    De marktwaarde kan je best staven met prijzen die je vindt in de winkel / 2de hands sites, hang dat aan je intern stuk aan.

    Langs de andere kant zet je dan wel een deur open voor een controleur want je wil kosten van voor je zelfstandige activiteit inbrengen. Een controleur komt zoveel mogelijk “winst” zoeken, het zou mij niet verbazen dat hij eens wil gaan uitpluizen wat je allemaal verkocht hebt in die hobby periode zonder aan te geven in je personenbelasting.

    Zwart-wit is dit zeker allemaal niet want beroepskosten zijn enkel aftrekbaar aan de hand van enkele voorwaarden. Eén van die voorwaarden luidt : ” kosten zijn aftrekbaar in het inkomstenjaar wanneer deze geleden of betaald geweest zijn ” .

    Positieve Groeten,
    Vincent De Backer

    Erkend Boekhouder bij DEBOEKHOUDING.BE
    http://www.deboekhouding.be



  2. nijn

    beste Vincent,

    Ik kan dus in principe wel het materiaal dat ik in 2016 aangekocht heb via een intern stuk aan mijn zaak opmaken?

    mvg


Deze vraag beantwoorden