Welkom Gast. Inloggen or Registreren

7 Antwoorden

Vanuit België zaken doen in (Zuid) Afrika

Vraag van: 634 keer bekeken Algemeen

Ik verblijf gedurende een groot deel van het jaar in Zuid-Afrika. Ik zou voor een Belgisch fabrikant hier af en toe een apparaat kunnen verkopen.

Ik wil geen importeur worden en enkel op commissie werken. De fabrikant levert dus eigenlijk de machines zelf en ik zou enkel fungeren als tussenpersoon. Mijn werkterrein zou niet beperkt zijn tot Zuid-Afrika, maar ook andere Afrikaanse landen kunnen betreffen.


Kan ik in België een eenmanszaak oprichten en mijn commissie daar laten uitbetalen?


Ik beschik over een getuigschrift van Technisch commercieel Adviseur, heb van 1996 tot 2000 gewerkt als zelfstandig tuinaannemer en de laatste 6 jaar als vertegenwoordiger in tuinmachines in België. Ik heb momenteel geen betaald werk en mijn inkomsten uit verkoop hier zal afhangen van hoe de zaak evolueert.


Een zaak oprichten in Zuid-Afrika zie ik niet echt zitten. Ik heb daar ook de nodige visa en het vereiste kapitaal niet voor. Is hier en mogelijkheid en wat zouden aanvankelijk mijn minimum kosten zijn?

Ik heb deze vraag al eens gesteld aan een sociaal bureau, maar heb daar geen bevredigend antwoord bekomen.

Kunt u mij helpen. Ik zou dankbaar zijn.

Groet, Marc

7 Antwoorden



  1. Carbofisc

    Ben je in belgie gedomicilieerd,



  2. Marc Mertens

    Ja , dat ben ik.



  3. Carbofisc

    Dan kan je perfect hier inschrijven in de KBO.



  4. Marc Mertens

    Dank u, dat is al een begin. Hoe zit het dan met kosten?
    Telefoon, auto, vliegreizen. Kan ik mij n kosten gemaakt in het buitenland ook inbrengen?
    Als ik 3 jaar zelfstandig ben geweest en een getuigschrift in de verkoop heb. Voldoe ik dan om als zelfstandig verkoper te werken?

  5. Beste antwoord


    Carbofisc

    Of die kosten in België of het buitenland gemaakt zijn is onbelangrijk.

    Het enige wat telt is of ze specifiek gemaakt zijn om een inkomen te verkrijgen of te behouden.

    Het hangt vooral af van wat je wil verkopen. Als het valt buiten de activiteiten die beperkt zijn, is er in principe geen beperking op verkoop.

    Mocht je nog vragen hebben kan je ons altijd contacteren : http://www.carbofisc.be



  6. Marc Mertens

    Wat bedoelt u met buiten de activiteiten die beperkt zijn ?
    Ik zou een speciaal toestel voor gewasbescherming willen verkopen.
    Daarvoor heb ik wellicht reiskosten zowel auto als vliegtuig en telefoon. Geen investeringen buiten een auto, evt printer laptop.
    Ik koop dus niet zelf in en werk enkel op commissie en evt. Onkostenvergoeding van de producent voor technische interventies. Ik zou dus enkel aan Hem factureren.



  7. Carbofisc

    Sommige zaken mag je gewoon niet doen zonder diploma, bijvoorbeeld alles inzake vlees.


Deze vraag beantwoorden