Alvast hartelijk dank voor de nuttige info op deze site.
Ik heb de intentie om in loondienst te stoppen bij mijn huidige werkgever en op zelfstandige basis deels bij hem te werken, aangezien ik nu reeds als werknemer zelf mijn uren bepaal (deels in samenspraak) naargelang het aantal werk en deels nog af en toe van thuis uit werk, alsook zou ik voor iemand anders werken 1 dag per week. Hiernaast zou ik dan ook nog administratieve/financiële bijstand leveren bij andere personen.
De persoon waarbij ik een dag per week ga werken heeft de intentie binnen enkele jaren haar kantoor over te laten aan mij en zodoende kan ik stilaan de knepen van het vak leren. Om bij haar geen problemen te krijgen wens ik dit dus op zelfstandige basis te doen, zowel bij haar als dan bij mijn huidige werkgever.
Zou dit een probleem vormen en kan ik wettelijk een contract opstellen waarin ik stipuleer dat er minstens x-aantal uren gefactureerd worden per maand (bijvoorbeeld zoals een IT-bedrijf dat minstens 4u aanrekent bij interventie).
Hartelijk dank voor de info.