Welkom Gast. Inloggen or Registreren

3 Antwoorden

Op welke rekeningen boeken?

Vraag van: 954 keer bekeken Boekhouden

Ik overweeg om binnenkort als zelfstandige te beginnen. De laatste 3 jaar heb ik me enorm gefocust in het bouwen van web applicaties en websites.

Ik vind dat het nu tijd is om zelfstandig te beginnen. Ik heb echter nog een aantal vragen over de boekhouding. Ik heb geen idee op welke rekeningen ik mijn activiteiten moet boeken. Ik zal voornamelijk websites of web applicaties ontwikkelen.

Een opsomming van de te boeken activiteiten zijn:

  1. Web ontwikkeling gerelateerde taken
  2. De aftrekbare kosten
  3. en mogelijk nog meer ??

Ik verwacht geen theoretische kennis, maar een praktische voorbeeld. Ik voel me wijs als ik met één simpele voorbeeld van start kan gaan. Graag wil ik ook de mogelijke te boeken activiteiten identificeren.

Alle help is welkom.

3 Antwoorden

  1. Beste antwoord


    Hans Eynikel - boekhouder - fiscalist

    Beste Lea,

    Als je me jouw email adres geeft kan ik je alvast een overzicht van de beroepskosten geven die je kan inbrengen.

    Is het de bedoeling dat je de boekhouding zelf doet en je hulp nodig hebt met de rekeningnrs?



  2. Lea

    Dag Hans,

    Ja, ik moet mijn boekhouding zelf doen. Als zelfstandige in bijberoep zijn de kosten om een boekhouder te betalen niet realistisch. Ik reken ook niet veel aan voor een website.

    Is er hier een optie om privé-berichten te verzenden?

    Alvast bedankt.




Deze vraag beantwoorden