Welkom Gast. Inloggen or Registreren

1 Antwoorden

Onkosten aangeven als tolk-vertaler

Vraag van: 948 keer bekeken Boekhouden

Ik ben volop gewikkeld in de jaarlijkse "papierslag" om mijn onkostennota samen te stellen..Ik heb echter een belangrijke vraag: op 01.07.2013 diende ik als tolk-vertaler (in zelfstandig bijberoep), in de BTW-regeling te stappen..Maar ik vroeg de VRIJSTELLING aan en kreeg die ook.

Moet ik nu mijn onkosten splitsen in voor 01.07.2013 en na 01.07.2013? M.a.w. moet ik de onkosten aangerekend vanaf 1 juli 2013,met of zonder BTW inbrengen? Zelf mag ik géén BTW aanrekenen, maar ik betaalde wel de BTW op de door mij ingebrachte producten (bv.boeken,smartphone,laptop,tablet,auto,gas,electriciteit,water,sociale bijdragen,telefoon,enz.). Quid?

Met dank.

1 Antwoorden



  1. Hans Eynikel - boekhouder - fiscalist

    Beste Willem,

    voor u verandert er niets, u hoeft geen splitsing te doen. De betaalde btw op beroepsuitgaven vormt een aftrekbare kost die je mag inbrengen.


Deze vraag beantwoorden