Welkom Gast. Inloggen or Registreren

3 Antwoorden

Kleine zelfstandige met vrijstelling

Vraag van: 521 keer bekeken Boekhouden

Beste

In geval je als kleine zelfstandig in bijberoep met een geldig BTWnr en vrijstelling van btw hebt zou dit dan kunnen? Of zijn er toch hiervoor regels omtrent?

Het spreekt vanzelf dat je de producten moet aankopen uitsluiten zaakgericht en niet om door te verkopen.

Fotografie Dewolf M.

3 Antwoorden



  1. Hans Eynikel - boekhouder - fiscalist

    Beste Marc, om te kunnen starten zal u enkel uw bedrijfsbeheer moeten kunnen aantonen.



  2. Dewolf Marc

    Met mijn vraag bedoelde ik hiermee (en was trouwens een reactie op een andere vraag) dat bv in Nederland producten kan aankopen (webshop) zonder hier btw te hoeven op betalen.
    Bij verschillende webshops kan je je aanmelden als zakelijke klant met vermelding van je btw nr.
    Zodoende rekenen ze niet de btw door.

  3. Beste antwoord


    Carbofisc

    Als je met vrijstelling van BTW wil werken moet je de BTW van het land van aankoop betalen. Je kan dus niet vrij van BTW intracommunautair gaan werken. U hebt wel een BTW-nummer, maar geen recht op aftrek en vrijstelling. Dit is niet hetgeen de webshop als geldig BTW-nummer zet.

    U bent zelf in fout door te stellen dat u BTW-plichtige bent.

    Alain Carels
    http://www.carbofisc.be


Deze vraag beantwoorden