Welkom Gast. Inloggen or Registreren

2 Antwoorden

Is het wel goed om te starten?

Vraag van: 1007 keer bekeken Sociaal statuut

ik zou graag willen starten met mijn eigen zaak.

ik ben bang dat als ik zou starten, ik me vanalles op mijn nek ga halen en dat ik het mischien ga moeten opgeven.

zeker met die sociale bijdrage is het toch niet gemakkelijk, ik zou niet graag na 3 jaar mijn zaak erdoor moeten stoppen.

ik ben bang dat er zoveel kosten komen bij kijken, dat ik het er niet zo kunnen uithalen....

is het nog wel de moment voor met iets te starten? om toch nog dat risico te nemen??

wie zou mij kunnen helpen want het is niet simpel :-(

 

2 Antwoorden



  1. Startersforum

    Het antwoord op deze plaats werd door ons verwijderd omdat het ingaat tegen de voorwaarden van toepassing op dit vragenforum.

    http://Www.Startersforum.be/bepalingen

  2. Beste antwoord


    Eline

    Wij raden elke startende zelfstandige aan om eerst goed na te denken over zijn/haar zelfstandige activiteit.
    Wat wil je doen? Afhankelijk van jouw activiteit heb je eventueel nog bijkomende vergunningen nodig die uiteraard ook niet gratis zijn.
    Hoeveel geld wil je investeren?
    Ga je starten met een eenmanszaak of met een vennootschap? Want de oprichting van een vennootschap kost uiteraard veel meer dan de oprichting van een eenmanszaak.
    Heb je de juiste diploma’s om te kunnen starten?
    Ga je direct starten als zelfstandige in hoofdberoep of ga je eerst beginnen met een zelfstandige activiteit in bijberoep? Dit wil zeggen dat je naast jouw zelfstandige activiteit een andere activiteit uitoefent die jou sociale rechten vrijwaren.

    Als je op volgende link klikt, dan kan je onze startersgids raadplegen:
    http://www.securex.be/nl/zelfstandige/brochures/starters-gids/

    Kortom er zijn heel wat zaken die je moet bekijken. Daarom raden we je aan om een afspraak te maken in 1 van onze ondernemingsloketten en onze medewerkers zullen je met plezier helpen. Hierbij vind je een overzicht van onze loketten: http://www.securex.eu/seats.nsf/vwGo-Start_nl.


Deze vraag beantwoorden