Facturen betalen in schijven
Vraag van: Mekswoll 1167 keer bekeken Boekhouden, Financieel
Samen met m'n partner heb ik een offerte gemaakt voor het ontwikkelen van een software applicatie. De klant is akkoord met deze offerte maar vraagt zich af of het mogelijk is om de betaling in schijven te doen. Het gaat over ongeveer €12.000 (zonder BTW)
Nadelen:
- We zijn net gestart, we hebben het volledige bedrag niet per se onmiddellijk nodig maar als starter maken we ongetwijfeld fouten bij het inschatten van kosten als zelfstandige.
- In onze algemene voorwaarden staat dat problemen in het softwaresysteem die binnen de 30 dagen gemeld worden zonder bijkomende kost worden opgelost, als er nadien nog gevonden worden dan is dit tegen een uurtarief. De kans bestaat dat de klant een betalingsschijf niet betaalt tot een bepaalde bug (die te laat is gemeld) is opgelost, iets dat niet kan gebeuren als alles binnen de 30 na oplevering zou gebeuren.
De klant sprak over 16-20 maanden, dit vinden we sowieso te veel, we zouden zoiets willen spreiden over maximum 12 maanden, waarbij er initieel toch 1500-2000 in 1 keer wordt betaald en de rest in afbetaling.
Zien wij andere nadelen over het hoofd, zijn er eventueel ook voordelen voor ons bij dit soort betaling?
Alle vragen, opmerkingen en suggesties zijn welkom :-).