Welkom Gast. Inloggen or Registreren

1 Antwoorden

Documenten bij levering aan particulieren en garantieregeling

Vraag van: 730 keer bekeken Algemeen, Boekhouden, Zelfstandig bijberoep

Bij levering van goederen aan particulieren is geen factuur verplicht.

Is het dan voldoende om de transactie in het financieel dagboek op te nemen? Wat ontvangt de particulier dan, een ontvangstbewijs, of nog iets?

Verder: indien er beroep moet gedaan worden op de garantie, is zo'n ontvangstbewijs genoeg?

1 Antwoorden



  1. Warfid Brugge bvba

    Beste,

    Bij levering aan particulieren dien je een dagontvangstenboek (en eventueel een kas) bij te houden. In de meeste gevallen zal je dan als particulier inderdaad een ontvangstbewijs of kasticket krijgen. Het staat de particulier wel vrij om toch om een factuur te vragen.

    De wettelijke garantie kan worden verkregen als u over een document bezorgt die het gekochte goed beschrijft en waarop de aankoopdatum (en eventueel afwijkende leveringsdatum) staat vermeld. Het hoeft dus niet per sé een factuur te zijn.

    Mvg,
    Tom

    http://www.warfidbrugge.be
    [email protected]


Deze vraag beantwoorden