Kosten gemaakt voor aanvang bijberoep
Vraag van: Sam vdb 1239 keer bekeken Boekhouden, Financieel, Zelfstandig bijberoep
Beste,
Alvast bedankt voor de vele nuttige info die ik teruggevonden heb!
Binnenkort start ik als zelfstandige in bijberoep. (kleine onderneming, eenmanszaak, btw-vrijstelling)
De voorbije jaren heb ik reeds heel wat aankopen gedaan die gebruikt zullen worden in de eenmanszaak, en waarvan ik kosten wil inbrengen ( enkel voor aftrek directe belastingen).
Van heel veel zaken heb ik echter geen aankoopsbewijs meer.
Mijn toekomstige boekhouder liet me weten tijdens het kennismakingsgesprek dat ik deze dingen gewoon aan mezelf kan/mag doorverkopen tegen de huidige, realistische tweedehandswaarde. ( idealiter met bewijs van huidige tweedehandswaarde, bvb met zoektertjes op tweedehandssites van hetzelfde product)
Is dit zo?
Schrijf je dan gewoon een verkoopsformuliertje naar jezelf of hoe pak ik dit het beste aan?
In verband met mijn privérekening/professionele rekening: schrijf ik dan een bedrag over van mijn privé- naar professionele rekening en terug? . Of is dit niet relevant en maakt ik het nodeloos ingewikkeld?
Alvast bedankt,
Sam