Welkom Gast. Inloggen or Registreren

1 Antwoorden

ZIB registratie adres ouders?

Vraag van: 877 keer bekeken Zelfstandig bijberoep

Ik zou binnenkort graag willen starten als zelfstandige in bijberoep. Het gaat om een éénmanszaak, namelijk een blog met advertentie-inkomsten en foto-opdrachten op locatie.

In mijn huurovereenkomst staat dat de verhuurder niet toestaat dat een deel van het goed wordt aangewend voor de uitoefening van een beroepsactiviteit door de huurder. Ik neem aan dat dit wil zeggen dat ik dit adres niet mag opgeven bij registratie, zelfs al breng ik de huur niet in als kost.

Is het mogelijk om me te registreren met het adres van mijn ouders? Brengt dit enige risico's mee voor hen zoals aansprakelijkheid op hun eigendommen?

1 Antwoorden



  1. Carbofisc

    Dag Marijke,

    Je standaard-huurovereenkomst vermeldt dat je een deel van het goed niet mag gebruiken voor beroepsdoeleinden. Praktisch is dat dat de huur niet als kost mag worden ingebracht.

    Wat versta jij onder registreren?
    Er zijn namelijk 2 zaken : a) de maatschappelijke zetel en b) de vestigingseenheid (uitbatingszetel)
    Uw maatschappelijke zetel zal altijd de plaats zijn waar je gedomicilieerd wordt. de vestigingseenheid is waar je je werk zal verrichten, je boekhouding zal staan,…

    Het is dus perfect mogelijk dat je maatschappelijke zetel bij jou thuis staat, maar de vestigingseenheid bij je ouders.


Deze vraag beantwoorden