Welkom Gast. Inloggen or Registreren

2 Antwoorden

Welke omzet draaien om netto 1700 over te houden?

Vraag van: 3438 keer bekeken Financieel

Ik wil samen met een collega een "zaak" opstartten.

Voor hem maakt het niet uit (hij gaat zichzelf niet uitbetalen via deze firma), maar IK moet MINSTENS na aftrek van belastingen, sociale lasten etc, nog 1700 netto per maand aan mezelf kunnen uitkeren om in mijn levensvoorziening te voorzien.

Hoeveel moeten we dan minstens maandelijks kunnen uitfactureren, en wel rechtsvorm is hier het beste voor?

Alvast dank bij voorbaat!

2 Antwoorden



  1. Stefan Schippers

    Om te weten hoeveel omzet dat je moet draaien om er 1700€ aan over te houden, moet je eerst weten hoeveel marge dat je maakt op wat je verkoopt. Daarenboven moet je weten wat je vaste kosten zijn.

    Als loontrekkende is de kost ongeveer 54,000 € op jaarbasis (op basis van 13,92 maanden). Als zelfstandige (12 maanden) moet je grosso modo rekening houden met een 42,000 € kost aan de vennootschap op jaarbasis. Opletten met VAA zoals PC, auto, GSM, tablets, ….

    succes.

    stefan.



  2. Bedrijfsbeheer

    Beste Sam Janssens,

    In het algemeen met je rekenen je netto winst x 3. Dus je zal per maand ongeveer 5100 Euro’s moeten verdienen.

    Aangezien ik niet weet welk soort zaak je wilt starten met je collega is het zeer moeilijk om een concreet antwoord te geven.

    Je zo kunnen kiezen voor een SBVBA, BVBA, of een Ltd (wees zeer voorzichtig met deze vennootschapsvorm!).

    Met Vriendelijke Groeten,
    Jae Van Ryssel


Deze vraag beantwoorden